Що робити платнику податку на додану вартість, якщо продавець товарів/послуг зареєстрував з порушенням термінів або взагалі не зареєстрував в ЄРПН податкові накладні і таким чином унеможливив формування податкового кредиту з ПДВ по операції.

Заступник начальника управління податків і зборів з юридичних осіб – начальник відділу адміністрування та контролю за відшкодуванням ПДВ Головного управління ДФС у Черкаській області Ольга Познякова нагадала, що документом, який посвідчує право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту, вважається податкова накладна, складена платником за такими операціями та зареєстрована в ЄРПН, зобов’язання за якою включені до податкової декларації відповідного звітного періоду. Тож при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Це передбачено пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.

У разі порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою (додаток 8 до податкової декларації з ПДВ) на такого продавця. Вона наголосила, що таке право зберігається за покупцем протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Також відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України суми ПДВ, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних / розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні / розрахунки коригування в ЄРПН, але не пізніше:

- ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних;

- для платників податку, що застосовують касовий метод, – ніж через 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку.

Додані до заяви копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку платник – скаржник надає в паперовому вигляді до державної податкової інспекції за місцем обліку.

Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення державною податковою інспекцією документальної позапланової перевірки продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за відповідною операцією.

Перевірка проводиться протягом 15 календарних днів з дня надходження заяви із скаргою платника – покупця товарів/послуг. Дана норма діє з 1 січня 2016 року.

Щодо відповідальності особи, що зареєструвала з порушенням термінів або взагалі не зареєструвала в ЄРПН податкові накладні. Відповідно до статті 1201 Кодексу у разі порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН до платника податку застосовуються штрафні санкції, що можуть сягати до 50 відсотків від суми ПДВ у таких податкових накладних, в залежності від кількості протермінованих днів. Втім Порядком направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 28.11.2012 №1236, не передбачено форми застосування штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних. Тож застосувати штрафи до порушників можливо після внесення відповідних змін до Порядку.

Ольга Познякова наголосила на обов’язковості подання платником, контрагент якого порушив терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних заяви зі скаргою на факт несвоєчасної реєстрації або не реєстрації податкових накладних та копій первинних документів, що підтверджують факт отримання (сплати) таких послуг до податкової декларації з ПДВ. Якщо платник, який у зв’язку з порушенням продавцем товарів/послуг термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН має проблеми із формуванням податкового кредиту, не скористається правом подати заяву зі скаргою протягом визначеного граничного періоду у 365 днів, ДФС не матиме підстави для проведення документальної позапланової перевірки по з'ясуванню достовірності та повноти нарахування зобов'язань з ПДВ за відповідною операцією.

Для отримання детальних роз’яснень та допомоги платникам, які мають проблеми із формуванням податкового кредиту з податку на додану вартість у зв’язку з порушенням контрагентами термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН, необхідно звертатись до державних податкових інспекцій за місцем обліку.

Головне управління ДФС у Черкаській області,
відділ комунікацій

Каталог предприятий

Каталог предприятий г.Черкассы и Черкасской области

...
Новости

Черкасские независимые новости

...
Інформація ДПС

Інформація Державної податкової служби

...
Інформація ФДМ

Інформація Фонду Державного майна

...
Налоговая справка ГФС

Архив налоговой справки

...
Установка спутникового телевидения
Городская справка

Информационно-справочный раздел г. Черкассы

...
Фотогалерея

Фотогалерея г.Черкассы и Черкасской области

...
Услуги портала

Услуги информационно-делового портала city.ck.ua

...